پرستار ساعتي پرستار ساعتي

وبلاگ سوگند

حقوق پرستار سالمند و كودك ماهيانه و ساعتي در كرج

اهميت استفاده از خدمات پرستار ساعتي در چيست؟
اغلب ما از اين مطلب آگاهي كامل داريم كه علم پزشكي مي ‌تواند در رابطه با سلامتي افراد بسيار مفيد و كاربردي باشد و مي ‌تواند در بازگرداندن توانايي جسماني افراد مؤثر واقع شود.

حال تصور كنيد هنگامي‌كه يك پرستار از تحصيلات متعدد در اين زمينه برخوردار است، مي ‌تواند مزاياي بسياري را براي بيماران در منزل به دنبال داشته باشد.

در نظر داشته باشيد استفاده از خدمات پرستار ساعتي در منزل تفاوت آن ‌چناني با ارائه خدمات در مطب يا بيمارستان‌ ها ندارد.

البته توجه به اين‌كه شما براي چه منظور از كمك ‌هاي يك پرستار كمك مي‌گيريد، مي ‌تواند تاثيرگذار باشد. تمامي تلاش پرستاران ساعتي اين است تا بتواند خدمات منحصر به ‌فردي را براي افراد به دنبال داشته باشند.

مهم‌ترين فعاليت آن ‌ها نگهداري بيماران و تشخيص سلامتي آن ‌ها مي ‌باشد. با توجه به اين‌كه در رابطه با اين امر آگاهي كافي دارند، در مواقع ضروري مي ‌توانند اقدامات لازم را براي سلامتي بيمار مدنظر به دنبال داشته باشند.
مهم‌ترين اهميتي كه براي استفاده از استخدام پرستار ساعتي عنوان مي ‌شود، راحتي افراد جامعه مي ‌باشد. به دليل اين‌كه برخي از افراد قادر به خارج شدن از منزل نيستند و ممكن است شرايط موجود براي نگهداري و مراقبت از آن‌ها فراهم نباشد و از مشكلاتي همچون بيماري ‌هاي متعدد رنج مي‌برند.

اين دسته از افراد مي ‌توانند از خدمات منحصر به ‌فرد استخدام پرستار ساعتي استفاده كنند. اين عملكرد سبب مي ‌شود كه بيماران ديگر در زمان ‌هاي طولاني در بيمارستان و مراكز درماني بستري نباشند و در منزل خود تحت نظارت يك پرستار از سلامت جسماني خود را باز يابند.

اين دسته از موارد مي ‌تواند عامل ‌هاي بسيار ناراحت‌كننده‌اي كه در بيمارستان ‌ها تجربه مي‌كنند را برطرف كند.

پرستار ساعتي از سالمند در منزل :


سالمندان جزو افرادي هستند كه با بالا رفتن سن نياز به نگهداري و مراقبت دارند و بايد به احساسات و عواطفشان رسيدگي شود. زندگي هاي امروزي بستري را فراهم ساخته تا خانواده‌ها كمتر بتوانند در خدمت سالمندان عزيزشان باشند زيرا با مشاغل و كارهاي گوناگون درگير هستند. .
هنگامي كه در خانه نيستند و زمان رسيدگي و نگهداري از سالمند دلبندشان را ندارند از يك پرستار سالمند در منزل كمك ميگيرند. پرستاري كه در نبود آنها بتواند با علم و تجربه اي كه دارد اوقات خوب و دلپذيري براي سالمند عزيز شان فراهم كند. ويژگي‌هاي بارزي كه يك پرستار سالمند ساعتي در منزل بايد داشته باشد مي‌توان به منظم و دقيق بودن ، متخصص بودن در انجام كارهاي سالمندان، داشتن قواي بدني لازم براي انجام كارهاي روزمره سالمند و … اشاره كرد.

ويژگي هايي كه يك پرستار نيمه وقت بايد داشته باشد؟
پرستار ساعتي در منزل نيز مانند پرستار تمام وقت در منزل، بايد خصوصيات و وظايف مشخصي داشته باشد. 

در برخي موارد حتي وظايف پرستار ساعتي حساس تر است و بايد با كيفيت بيشتري همراه باشد، زيرا اين پرستاران تنها چند ساعت در اختيار مددجو هستند، بنابراين ارائه خدمات بهترين شكل و با كيفيت بالا مي تواند علاوه بر رضايت فرد تحت مراقبت، رضايت خانواده ها را نيز جلب نمايد. در ادامه  ويژگي هايي كه يك پرستار نيمه وقت بايد داشته باشد، آورده شده است:

مديريت زمان و داشتن نظم و مقررات
پرستار ساعتي در منزل بايد طي برنامه منظم و مشخص در محل‌ حاضر شود. او بايد در ساعت تعيين شده حاضر باشد و سر ساعت نيز محل كار خود را ترك كند.

همدلي و ايجاد ارتباط عاطفي
همدلي توانايي درك ديگران و ايجاد رابطه عاطفي يا احساسي با آنها است. براي پرستار، اين بدان معناست كه خود را جاي مددجو بگذارد و تلاش كند بفهمد كه او چگونه دنياي اطرافشان را درك مي كند.  اگر قرار است پرستاران نيازهاي بيمار خود را به دقت شناسايي كنند و پاسخ هاي عاطفي آنها را به مراقبت درك كنند، داشتن احساس قوي همدلي بسيار مهم است.

داشتن مهارت هاي ارتباطي
مهارت هاي ارتباطي صحيح از مهمترين ويژگي هاي پرستار در منزل است. مهارت هاي ارتباطي همچنين يك ابزار درماني است كه ارائه دهندگان مراقبت هاي بهداشتي از آن براي ايجاد روابط بين فردي با فرد مددجو استفاده مي كنند.

داشتن توانايي جسميو روحي بالا
پرستار ساعتي در منزل با وظايف حساس و سنگيني روبروست و اين مي تواند از نظر جسمي، عاطفي و ذهني سخت باشد. بنابراين داشتن توان جسمي و روحي بالا شرايط را براي مراقبت بهتر فرد مددجو فراهم مي كند.

حفظ آراستگي و مرتب بودن
آراستگي و مرتب بودن از ديگر ويژگي‌هاي پرستار ساعتي در منزل است كه نشان دهنده اهميت و احترام به فرد تحت مراقبت است.

وظايف پرستار ساعتي بيمار و سالمند
انجام كارهايي كه به او محول شده در كمترين زمان و بهترين كيفيت
داشتن هماهنگي لازم با خانواده ي سالمند در انجام امور سالمند
منظم و مرتب بودن، وقت شناس بودن
برقرار كردن رابطه خوب و عاطفي با سالمند
حمام بردن سالمند و نظافت شخصي وي
به بيرون بردن سالمند براي تفريح ، قدم ‌زدن ‌درپارك يا دوچرخه سواري
انجام فعاليت‌هاي آموزشي براي سالمند مثل كتاب خواندن يا يادگيري بازي يا سرگرمي جديد
انجام تفريحات سالم و بازي‌هاي آموزشي براي سالمنداني كه مشكلات فكري يا روحي دارند و بردن آنها به بيرون يا پارك در زمان هايي كه با هماهنگي خانواده ها باشد.
شستشو و مراقبت، پانسمان ، كارهاي مربوط به ادرار و مدفوع، درست كردن غذا و دادن غذا به بيماران زخم بستري
جابجايي بيمار ، ماساژ دادن به بدن براي اينكه خون در بدن بيمار در گردش باشد.
انجام كارهايي كه مربوط به توالت بيمار است ، از كارهايي مي باشد كه يك پرستار در منزل براي بيماران داراي ضايعه نخاعي يا مشكلات جسمي ، بايد انجام دهد .

هزينه پرستار ساعتي در منزل
هزينه‌اي كه براي استخدام پرستار ساعتي در منزل پرداخت خواهيد كرد،‌ بسته به درخواست شما تعرفه‌ي متفاوتي خواهد داشت.

به عنوان مثال اگر براي چند روز و يا چند ماه،‌ پرستار ساعتي در منزل استخدام كنيد،‌ طبيعي است كه هزينه‌ي پرداختي شما نيز افزايش پيدا خواهد كرد. 

هم چنين عواملي از قبيل فاصله‌ي محل خدمت پرستار از منزل شما، و نوع بيماري و يا فردي كه از وي مراقبت خواهد كرد، در هزينه‌ي دريافتي از شما تاثير خواهد داشت.

چرا بسياري از خانواده ها خدمات پرستار بيمار در منزل را انتخاب مي‌كنند؟
استفاده از خدمات پرستار بيمار در منزل مزيت هاي بسياري براي خانواده ها دارد. پرستار بيمار در منزل به خوبي مي داند چگونه از بيمار شما مراقبت كند و روند بهبودي و انگيزه بيمار به زندگي و حس خوب را افزايش دهد. شما با استفاده از آموزش ها و تجربيات پرستار بيمار در منزل مي توانيد اين دوران سخت را پشت سر بگذاريد. بدون شك مراقبت و نگهداري از بيمار در منزل فشار مضاعفي را بر خانواده ها اضافه خواد كرد. بنابراين تمامي خانواده هايي كه از خدمات پرستار بيمار در منزل استفاده كرده اند رضايت خود را از اين انتخاب به ما اعلام كرده اند.
مزيت مهم ديگر استفاده از خدمات پرستاري در منزل علاوه بر افزايش آسايش و رفاه خانواده، كاهش هزينه هاي مراقبت از بيمار به يك هزينه ثابت ماهيانه خواهد بود؛ زيرا بسياري از خانواده ها براي دريافت خدمات درماني مانند تزريقات و پانسمان، ماساژ و مراقبت از عضو آسيب ديده و ... مكررا بايد به مراكز خدمات درماني مراجعه مي كردند. هزينه رفت و آمد و همچنين هزينه ويزيت و درمان باعث شده است تا مشتريان ما استفاده از خدمات پرستار در منزل را بسيار به صرفه و پرفايده بدانند.

منبع

https://mehreganno.com/page/%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/11/20 ساعت: ۲۲ توسط:1sogand :